Pytania/FAQ

pomoc_w_odzyskaniu_odszkodowania_Zukowo
 
Mając świadomość jak wiele pytań i wątpliwości nastręcza problem dochodzenia należnych odszkodowań, zamieściliśmy kilka odpowiedzi na te najczęściej pojawiające się w rozmowach z naszymi klientami.

1. Z czego wynikają zaniżone wyceny odszkodowania wykonane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe?

Najczęściej rozbieżności, wycen towarzystw ubezpieczeniowych wobec realnych wartości rynkowych szkód, wynikają z przeliczników jakie stosują w swoich kosztorysach ubezpieczyciele.  Uwzględniają one ceny części zamiennych zamiast oryginalnych, a także często, stosują zaniżanie zarówno czasu jak i stawek za roboczogodziny pracy, której wymaga likwidacja szkody. Ponadto nagminną praktyką jest całkowity brak uwzględniania utraty wartości samego pojazdu poszkodowanego co w wielu przypadkach dla nowszych samochodów jest niebagatelną wartością, która powinna być zawarta w sumie odszkodowania.   

 

2. Czy warto starać się o dodatkowe pieniądze w przypadku zaistnienia szkody, nawet jeśli jej wartość jest niewielka? 

Jak najbardziej! Ubezpieczyciele na porządku dziennym zaniżają wypłacane odszkodowania, także te o niskiej wartości. Wystarczy zgłosić się do MPBPL, a zaoferujemy Państwu niezbędną pomoc.

 

3. Jaki mam czas na ubieganie się o dodatkowe pieniądze z tytułu powstania szkody OC?

Dla odszkodowania za uszkodzony pojazd przepisy prawa ustalają ten okres na 3 lata od momentu podjęcia ostatniej czynności w danej sprawie (zarówno przez ubezpiczonego jak i ubezpieczyciela) np. od wysyłki kwoty odszkodowania na konto ubezpieczonego.

 

4.Jakie dokumenty są mi niezbędne do podjęcia współpracy z MPBPL?

W przypadku odszkodowania z tytułu OC kluczowe są dla nas dwa dokumenty - kosztorys sporządzony prze firmę ubezpieczeniową oraz decyzja o przyznaniu i przekazaniu kwoty odszkodowania zamieszczonej w kosztorysie. Dla odszkodowań dobrowolnych np. z tytułu AC i innych - Polisy na Życie, itp, potrzebna jest również sama Polisa/Umowa zawarta z Towarzystwem Ubezpieczeniowym wraz z dokumentami integralnymi. Jeśli nie posiadają Państwo któregoś z wymienionych dokumentów, nasi pracownicy pomogą zdobyć niezbędne kopie u wskazanego ubezpieczyciela. W przypadku bardziej skomplikowanych stanów faktycznych i prawnych, najlepiej wysłać wszystkie dokumenty w sprawie, byśmy mogli przedstawić jak najpełniejszą analizę Państwa przypadku.

 

5. Jak dużą kwotę pieniędzy jestem wstanie uzyskać od MPBPL?

Każdy przypadek badany jest przez nas osobno, dlatego proponowane kwoty mogą się różnić zależnie od stopnia złożoności sprawy. Jeśli zostanie zawarta umowa, na mocy której MPBPL odkupi od Państwa odszkodowanie, pieniądze będą niezwłocznie przelane na Państwa konto. Oczywiście mogą Państwo skorzystać z innych form płatności, takich jak otrzymanie gotówki do ręki lub przekaz pocztowy.

 

6. Czy sprzedaż prawa do odszkodowania (z tytułu cesji) jest opodatkowana, a jeżeli tak kto ponosi koszt opłacenia tej daniny?

Cesja wierzytelności jest opodatkowana podatkiem PCC (od czynności cywilnoprawnych) który obciąża z reguły kupującego (czyli MPBPL) - nieodstępujemy od tej ogólnej zasady - my ponosimy koszt podatku. 

 

7. Jaka jest rola klienta podczas procedury dochodzenia roszczenia po zawarciu umowy zakupu odszkodowania (cesji)?

Po podpisaniu umowy cesji MPBPL staje się jedynym właścicielem roszczenia o zapłatę odszkodowania. Przez to są Państwo zwolnieni z konieczności dochodzenia roszczenia. Jedyne co na późniejszym etapie może, ale zwykle się nie zdarza, to pismo o złożenie wyjaśnień lub, w skrajnym przypadku, wezwanie do sądu w charakterze świadka w sprawie potwierdzenia samego zdarzenia kolizji, jej okoliczności i zawarcia samej umowy cesji. Natomiast zdarza się to rzadko lub bardzo rzadko. Więcej o usłudze cesji (skupu odszkodowania) można przeczytać na naszej stronie w zakładce "Skup odszkodowania".

 

8. Jaka jest rola klienta podczas procedury dochodzenia roszczenia w przypadku wyboru usługi reprezentacji?

Po podpisaniu umowy o prowadzenie sprawy odszkodowawczej Państwo nadal są jedynymi właścicielami roszczenia o zapłatę odszkodowania. Na każdym etapie procedury dochodzenia odszkodowania (zarówno przedsądowym jak i sądowym) działamy w Państwa imieniu i interesie. To my zajmujemy się wszelkimi formalnościami. W całym procesie informujemy Państwa o postępach, rezultatach jak i konsultujemy startegię działania. Więcej o usłudze reprezentacji można przeczytać na naszej stronie w zakładce  "Reprezentacja". 

 

9. Gdzie znajduje się Państwa firma i jaki ma zasięg działania? 

Centrala MPBPL znajduje się w Gdyni w województwie pomorskim. Obszarem naszego działania jest cały kraj ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianej aglomeracji trójmiejskiej - Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda, Kościerzyna, Kartuzy, Żukowo, Puck, Władysławowo, Hel, Jastarnia, Starogard Gdański, Pruszcz Gdański, Tczew. Prowadzimy sprawy o odszkodowanie należne klientom między innymi z szeroko pojmowanego Trójmiasta, Lęborka, Słupska, Warszawy, Wrocławia oraz Przemyśla.

 

Nie znalazłeś odpowiedzi na Swój problem 

Skontaktuj się z nami

Kto pyta nie traci.

 


odszkodowan_Puck_Hel_Reda_Rumia
 

 

 

.

Partner strategiczny

Partner

Góra